Частину вересня і фактично весь жовтень ми займайлися кампаніями на нардепів та парламентські фракції, які пішли на місцеві вибори.
Усього було здійснено 40 кампаній у Facebook щодо партій та парламентарів, що 5,51 млн у позначці “Охоплення”.
Вересень:
7 кампаній
850 тисяч охоплених виборців
1 294 доларів (приблизно 36 тисяч грн) – витрати на кампанії з пожертв українців
Жовтень:
33 кампанії
1,94 млн охоплених виборців
4 540 доларів (приблизно 130 тисяч грн) – витрати на кампанії з пожертв українців
2,72 млн – загальне органічне охоплення дописів-покарань Серпа за вересень-жовтень.
В сумі за вересень-жовтень – 5,51 млн охоплення
Передусім мусимо зазначити, що команда проєкту усвідомлювала неспівмірність рекламних бюджетів партій та наших жертводавців, тому карколомного обвалу рейтингів очікувати не доводилося.
Наприклад, ось інформація для порівняння: партія Коломойського “За майбутнє” витратила лише на Волині близько 1, 2 млн грн на виборчу кампанію за два тижні. А кандидат в мери Луцька від цієї політсили – Ігор Поліщук – 1,3 млн грн.
Наша мета полягала і полягає у просвіті – і кожна людина, яка стає на наш з вами бік – це уже велика цінність. Вона стає агентом змін та активує інших. Тому ціль проєкту – у збільшенні таких агентів зрізання рейтингу, і їхній фідбек ми дуже цінуємо.
Кілька історій успіху “Серпа” на місцевих виборах:
Катерина Глімбовська, дружина ексголови ДФС Романа Насірова. Балотувалася в Києві від “Батьківщини”, №1 у списку на Святошині. За оприлюдненими списками, до Київради не пройшла. Ми зробили кампанію про неї, оскільки переконані, що більшість людей не знали: Глімбовська – не просто кандидатка, вона дружина обвинуваченого в топкорупції колишнього високопосадовця.
Партія “За майбутнє”. І хоча на Волині та власне Луцьку поки що не вдалося збити Ігоря Палицю та інших посіпак Коломойського, все ж ця партія, попри шалений рекламний бюджет, засилля білбордами у кожному кутку країни, не змогла більше ніде взяти першість в облрадах. У наших кампаніях ми використали ґрунтовне дослідження аналітиків ЦПК статків Палиці у Європі.
Посіпаки Коломойського в “Слузі народу”. Звісно, на провал цієї партії на виборах вплинуло багато факторів, але серед них не обійшлося й без наших кампаній, що особливо дратувало Олександра Дубінського та Максима Бужанського – через ці кампанії вони неодноразово згадували ЦПК у своїх помийках-телеграмах злим і голосним словом.
А також ми нагадали жителям Київської області, що саме ця партія разом з її лідером – президентом – досі підтримує Арсена Авакова на міністерському кріслі, попри страшну трагедію в Кагарлику за участю поліцейських.
Завдяки пожертвам українців на ініціаторів конституційної кризи у листопаді вдалося розпочати кампанію про ОПЗЖ.
На отримані кошти ми готуємо цільову кампанію у Facebook і розповідаємо виборцям про корупційний зашквар вибраного ними народного депутата або партії. Усі учасники проекту отримують звіт щодо витрат.
Наша мета — змусити народних депутатів нести політичну відповідальність за те, що вони роблять у Раді: які закони реєструють та як за них голосують.
Для цього потрібна обізнаність виборців, адже саме від них залежить доля зашкварених під час наступних виборів — ці нардепи або і далі залишаться в своїх кріслах, або нарешті піймають облизня.